fredag 9 december 2016

2016 TV

Nu när 2016 börjar gå mot sitt slut tänkte jag se tillbaka på året och vad jag har kollat på.

Detta är del 2 utav 2. Del 2 är Tv-Serier.

Nya Serier som jag har börjat att se på 2016:

Pitch
- Min nya favorit serie för 2016-17 säsongen.

Lethal Weapon
- När jag fick reda på att de skulle göra en serie av Lethal Weapon filmerna så tyckte jag att det inte var något för mig. När jag såg trailern tyckte jag att den inte verkade vara min typ av serie. Så jag började inte kolla på den för en efter att jag hade råkat se lite på första avsnittet. Nu gillar jag den för att den har en av de bäst karaktärerna (Riggs) i en serie som går just nu.

Blindspot
- Det var först när säsong 2 kom som jag började kolla på serien. Jag gillade säsong 1 men jag tycker säsong 2 inte har samma känsla som säsong 1.

Westworld
- HBOs nya hit serie som jag fortfarande vet om jag gillar eller inte.

MacGyver
- Jag gillar verkligen rebooten av MacGyver. Jag gillar den lätta stämningen i den och all comic relief.

The Great Indoors
- Jag började se den eftersom Joel McHale är med i den och det har jag inte ångrat. För jag tycker den är rolig den är inte lika bra som Big Bang Theory men minst lika bra som Last Man Standing.

Roadies
- Jag började se den för att Imogen Poots var med i den.

Conviction
- Jag började se den för jag gillade premissen.

Bosch
- Jag älskar tempot i Bosch, det är lugnt men det händer ändå saker. Vilket gör att det lugna tempot inte blir tråkigt.

Outsiders
- Jag såg på det första avsnittet men gillade den inte.

The Shannara Chronicles
- Den bästa fanatsy serien som har kommit på senaste tiden.

Containment
- Jag började se den eftersom jag gillade premissen och för att Julie Plec låg bakom den.

Legends of Tomorrow
- Den underbara utökningen av Arrowverse.

Gamla Serier som jag har börjat att se på 2016:

Gilmore Girls
- Min nya besatthet.

Criminal Minds
- Jag har alltid velat se Criminal Minds men jag har inte haft någon chans för en den kom till Viaplay.

Hela serier som jag har sett klart under 2016:

The Night Manager (Mini-Series)
- Jag tyckte den var väldigt spännande och extremt bra uppbyggd mini-serie.

American Crime Story: The People v. O.J. Simpson
- Jag valde att se för att jag inte visste något alls om OJ Simpson fallet, så jag tänkte att det kunde vara intressant att lära sig mer om det genom serien.

Community
Melissa & Joey
Parallax
Ocean Star
Ross Kemp in Afghanistan
Ross Kemp Return to Afghanistan
- Förmodligen de mest intressanta dokumentärerna jag har sett.

Serier som jag har under 2016 valt att inte se mer på:

How to Get Away with Murder
Outsiders
Quantico
Salem
Secrets and Lies

Serie som har lagts ner under 2016 som jag har sett:

Roadies
Containment
Agent Carter
Castle
Limitless
Heroes: Reborn
Conviction
Chasing Life
Faking It

Serier som har slutat under 2016:

Rizzoli & Isles
Person of Interest
Banshee
Continuum
Strike Back

- Alla dessa serierna fick ett tillfredställande slut som passade serierna.

Serier som jag ser som har annonserat under 2016 att den kommande säsongen är den sista:

The Vampire Diaries
- Jag tycker att det är rätt att avsluta The Vampire Diaries.

Bones
- Eftersom Bones har gått så länge så tycker jag det är bra att de ska avsluta den, för där är inget de kan göra mot sina huvudkaraktärer som de inte redan har gjort.

Orphan Black
- Är lite förvånande att de väljer att avsluta den redan men nu vet man åtminstone att man får ett riktigt slut.

Pretty Little Liars
- Jag kommer att sakna PLL när den slutar för den har varit en av mina favoriter sedan första avsnittet gick.

Switched at Birth
- Det gör inget att de avslutar Switched med tanke på att det var evigheter sedan de visade föra säsongen så det känns nästan som den redan är nerlagd.

Serier jag ser framemot att se:

Chicago Justice
Prison Break: Sequel
A.P.B.
Time after Time


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar