onsdag 19 november 2014

Veckans TV-Serier v.47 1

Markera spoiler texten för att läsa vad jag tyckte om veckans avsnitt.

The Originals S02E07 Chasing the Devil's Tail:

Klaus dödade sin egen pappa bara för att han visste att Hope fortfarande lever. Det är synd om Klaus för tack vare hans föräldrar så kunde han inte lita på sin riktiga pappa och blev då tvungen att döda honom. Tyckte det var alldeles för lite Elijah i avsnittet. Älskade när Hayley sa att hon hade lärt sig från Klaus mamma att få efter vad ens fiende håller kärt. Gillar att Cami har börjat stå upp för sig själv. Har börjat värma mig upp för Davina och Kol ihop, inte romantiskt utan som vänner. Dog Aiden? Jag hoppas inte det för jag gillade honom, men jag tror tyvärr han gjorde det. Gillade inte scenerna mellan Jackson och Hayley, vill inte att de ska bli ihop. Älskade Hayleys och Marcels presenter. Älskade de två sista meningarna i avsnittet: Kol: "Kidnapping, a rather unpleasant way to begin a family reunion" Klaus: "Oh wait until you see how we end it" Superbra avsnitt.


Castle S07E07 Once Upon a Time in the West:

Tyckte detta avsnittet var väldigt roligt. Gillade att det var annorlunda. Mycket intressant fall. Castle fick som han ville att ha deras honeymoon på ranchen. Det var jätte roligt att se Tyler Hilton vara med i avsnittet. För mig kommer Tyler Hilton alltid vara Chris Keller från One Tree Hill. Ett bra avsnitt.


Scorpion S01E09 Rogue Element:

Gillade att man fick veta mer om Cabe. Tyckte om scenen med Walter och Cabe i bilen när Cabe fick sms:et. Gillade även scenen när Happy låssades vara en FBI agent. Bra story i detta avsnittet. Ett bra avsnitt överlag.


Gotham S01E09 Harvey Dent:

Roligt att se Harvey dent för första gången. Älskade att han har myntet och att man redan börjar se lite av hans andra sida. Att Catwoman flyttade in hos Bruce älskade jag. Gillade alla scenerna från The Wayne Mansion. Penguin är alltid lika bra i alla avsnitten. Bryr mig inte om Barbara storyn. Jag undrar hur länge de kommer att köra med storyn att Fish försöker att döda Falcone? För nu vet ju Penguin om att Fish är den som vill döda Falcone. Mycket bra avsnitt.

The Flash S01E06 The Flash is Born:

Gillade att man fick se lite mer från när Barry var liten. Det var roligt att Barry namn gav sig själv som The Flash. Tycker fortfarande Dr.Wells är skum. Sista scenen, det som dödade Barrys mamma är fortfarande i Central City och hotar nu Joe med att döda Iris. Tycker om alla scenerna i labbet och scenerna mellan Iris och The Flash är roliga. Ett bra avsnitt.

Chicago Fire S03E08 Chopper:

Gillade veckans fall med Helikoptern. Det var väldigt spännande avsnitt. Nu vet man vem Brittany har förlorat, hennes syster. Så hon är lika skadad som Severide. Det var roligt när alla dök upp på Cruz Zumba klass och att alla trådde att Cruz och Sylvie var ihop. Jag hoppas att allt kommer att vara bra med Bodens barn. Ett riktigt bra avsnitt.

Forever S01E09 6 A.M:
Tyckte inte det hände så mycket i avsnittet. De trodde han blev mördad på grund av en låt och det visade sig att han blev mördad på grund av en låt. Kom på mig själv under avsnittet att jag är förvånad över hur få gånger Henry faktiskt har dött. Ett helt okej avsnitt.

Agents of S.H.I.E.L.D. S02E08 The Things We Bury:


Whitehall var den som dödade Skyes mamma. Nu vet man varför Whitehall inte åldrars. Skyes pappa vill döda Whitehall. Gillar inte allt med Ward och nu har han dödat sin föräldrar och sin bror. Gillar att Fitz är tillbaka i fältet. Nu har de hittat staden så jag undrar hur länge det kommer ta innan allt som har med The Diviner att göra tar slut. Ett bra avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar