torsdag 6 november 2014

Veckans TV-Serier v.45 1


Markera spoiler texten för att se vad jag tyckte om veckans avsnitt.

Scorpion S01E07 Father's Day:

Gillade avsnittets tema. Älskade hur alla la sig i Pagies beslut om Ralph skulle få träffa sin pappa. Tyckte det var roligt att se mer från Walters förflutna. Scenen på slutet med Happy och hennes pappa gillade jag. Humor med Gabe och hans ålder var rolig. Vet inte om jag tyckte att Paige gjorde rätt som lätt Ralph träffa sin pappa, får se vad som händer sen innan jag kan bestämma mig. Ett bra avsnitt överlag.


The Originals S02E05 Red Door:

Jag tycker synd om Elijah som blir torterad av sin egen mamma på grund av något hon har gjort mot honom. Roligt att se mer av familjen Mikaelsons förflutna. Fighten mellan Klaus och Mikael var okej, kunde varit bättre. Gillar inte att Davina litar på Kaleb/Kol. Tycker det är skönt att Davina åtminstone vet att Kaleb är Kol. Älskar att Hayley är orolig över att Elijah är försvunnen. Hatade den scenen på slutet när man trodde att Hayley räddade Elijah. Varför ger de en hopp och sedan sliter bort det direkt. Väldigt spännande och bra avsnitt.


Gotham S01E07 Penguin's Umbrella:

Det var roligt när Victor sa till alla poliserna på polisstationen att sticka och alla försvann. När Gordon blev räddad av Montoya och Allen det var bara för roligt, de trodde han var en mördare för bara några timmar sedan och nu skyddar de honom. Mycket Penguin i avsnittet det gillar jag, han är så intressant. Älskade twisten på slutet. Saknade Catwoman. Superbra avsnitt, love it.


Red Band Society S01E06 Ergo Ego:

Gillar att Nurse Jackson lyckade få Charlie den hjälp han behöver för att han kanske ska vakna. Synd bara att Nurse Jackson blev avstängd. Bryr mig inte om allt som har med Emma och vem hon ska välja. Gillade när Kara hon var blind, det var väldigt roligt. Kara var den som jag brydde mig mest om i detta avsnittet. Tyckte att Kara skulle ha träffat Charlie när hon var under. Att Jordi tog av sig sitt röd band, skulle vara väldigt dramatiskt men jag tyckte det bara var respektlöst. Tyckte det var roligt att Mandy Moore var med. Ett helt okej avsnitt överlag.

Chicago PD S02E06 Prison Ball:

Älskade handlingen i detta avsnittet. Gillade att man fick följa Atwater, visste inte att han hade en lillasyster. Alla scenerna i fängelset var väldigt bra och lite små roliga. Äntligen fick reda på varför Roman inte gillar Olinsky. Gillar alltid när man får se Voigt när de är ute i fältet för han är så annorlunda mot alla andra poliser, för han går alltid rakryggad och med pistolen i en hand. Ett bra avsnitt som vanligt. Nästa vecka är det ett crossover avsnitt med Chicago Fire och Law and Order:SVU. Crossover börjar med CF sedan fortsätter den i SVU och slutar i PD.

Arrow S03E05 The Secret Origin of Felicity Smoak:

ÄLSKAD, ÄLSKAD, ÄLSKAD detta avsnittet. Jätteroligt att få reda på mer om Felicitys background. Alla scener med Felicity och Ray var roliga som vanligt. Tyckte om Donna Smoak. Mitt favorit citat från detta avsnittet var när Donna sa "How many billioners do you know?". Dödade Roy verkligen Sara!?!?! Irriterar mig fortfarande på att ingen berättar för Quentin att Sara är död, han är/var ändå hennes pappa. Bryr mig inte om scenerna med Laurel. Ett helt avsnitt om Felicity Smoak är precis vad Arrow behövde efter föra avsnittet då Felicity nästan inte var med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar