torsdag 13 november 2014

Veckans TV-Serier v.46 1

Markera spoiler texten för att se vad jag tyckte om veckans avsnitt.

Scorpion S01E08 Risky Business:

Gillade Walter när han tävlade mot Slavomir. Gillade att Walter hjälpte Drew och Ralph att komma närmare varandra. Tyckte lite synd om Toby när han ville fråga ut Happy och han andra gjorde det före Toby. Veckans fall var helt okej. Gillade när Paige sjöng. Avsnittet överlag var okej.


Castle S07E06 The Time of Our Lives:

Castle och Beckett har äntligen gift sig. Älskade deras bröllopsceremoni. Tyckte om handlingen i detta avsnittet för den var rolig. Överlag så var det ett bra avsnitt.


Covert Affairs S05E11 Trigger Cut:

Älskade att Eyal var med i avsnittet. Gillar när Eyal och Annie jobbar ihop. Annars tyckte jag inte där hände någonting speciellt. Tack vare att Eyal var med så var det ett okej avsnitt.

The Originals S02E06 Wheel Inside the Wheel:

Roligt att vetta att Mikaelson familjen kommer från Norge. Så det äldsta barnet hette Freya. Man fick mycket backstory i detta avsnittet, jag tyckte det var intressant att få reda på mer om deras förflutna. Twisten på slutet tyckte jag var bra med att Freya lever och att man fick veta varför Ester försökte döda Klaus dotter. Gillar fortfarande inte Ester fast jag förstår varför hon gör som hon gör. Tycker om Klaus pappa. Klaus tycker jag synd om efter allt som hände. Älskar att Elijah är äntligen fri. Gillade att Cami gick ihop med Marcel och Gia för att hjälpa Hayley. Jag undrade faktiskt vad som hade hänt med Jackson så det var bra att man fick veta det. Oliver dog, jag är både glad och ledsen över det. Älskade att Hayley ville hjälpa till och rädda Elijah, vilket betyder att hoppet för dem inte är dött. Mycket bra avsnitt.


Gotham S01E08 The Mask:

Det är skönt att poliserna är på Gordons sida igen. Jag gillade inte att Barbara bara lämnade Gordon så där. Tyckte om när Harvey stod upp för Gordon. Älskade scenerna med Bruce denna veckan. Tyckte om att Alfred hjälpte Bruce att stå upp för sig själv. Scenerna med Cobblepot var inte lika bra som vanligt, där saknades något men jag vet inte vad? Nygma var mycket bra i detta avsnitt och som vanligt lite små rolig. Tyckte att Catwoman var med för lite. Mycket bra avsnitt.


The Flash S01E05 Plastique:

Gillade avsnittet, tyckte om scenen mellan the Flash och Iris om hennes blogg. Den påminde mig om Arrows möten med Laurel. Tyckte om Bette och jag gillade hennes kraft. Gillar inte Dr. Wells han känns så himla lömsk och att han kunde övertyga Bette att försöka döda General Eiling. Det var roligt när Barry sa att de hade ett problem, att han inte kunde bli full. Mycket bra avsnitt.


Chicago Fire S03E07 Nobody Touches Anything:

Första avsnittet i Crossover triologin. Severide har gift sig i Las Vegas?!?! Tycker än så länge om hans fru Brittany, men samtidigt gillar jag inte att han har gift sig för jag tyckte om när han dejtade Erin från PD. Älskade när Sylvie kom till Zumba och det var Joe Cruz som var Zumba ledaren. Visste inte att Erin hade en bror. Ett bra avsnitt.

Forever S01E08 The Ecstasy of Agony:

Tyckte handlingen var bra. Det bästa med avsnittet var att Hilarie Burton var med. Gillade Henry och Iona ihop. Det var ett bra avsnitt.


Agents of S.H.I.E.L.D. S02E07 The Writing on the Wall:

Skönt att Coulson inte behöver rita fler tecken. Gillar inte allt med Ward. Där var en hel del små roliga scener. Men tyckte inte att det hände så mycket utom att man fick reda på vad de utomjordiska tecknen betyder. Ett okej avsnitt.


Law & Order: SVU S16E07 Chicago Crossover:

Har aldrig sett L&O:SVU innan. Andra delen i Crossover. Har sett de två karaktärerna som var med i Chicago PD förra säsongen. Gillade avsnittet, det var hemskt handling men bra story. Gillade när Voight sa att de inte gjorde så i Chicago. Ett bra avsnitt.


Chicago PD S02E07 They'll Have to Go Through Me:

Tredje och sista delen i Crossovern. Älskade att "allt" slutade lyckligt. Gillade slut scenen med alla utanför polishuset. Tyckte om att Ruzek och Roman kämpade hårt för att lösa fallet. Erin Lindsay var så bra i detta avsnitt älskade allt hon gjorde. Gillade Trudy Platt för allt hon gjorde för den fallna polisen. Älskade slutet på ett väldigt bra avsnitt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar