måndag 10 november 2014

Veckans TV-Serier v.45 2

Markera spoiler texten för att se vad jag tyckte om veckans avsnitt.

The Vampire Diaries S06E06 The More You Ignore Me, the Closer I Get:

Skönt att Alaric inte dog. Nu är Alaric mänsklig igen vilket är bra för han gillade inte att vara vampyr, men jag gillade han som vampyr. Så länge Alaric lever så är allt okej. Visste att Caroline skulle vilja försöka att rädda Enzo när hon fick reda på att han var tillfångatagen. Bryr mig inte om att Ivy dog. Älskade låten som var på slutet, passade så bra in på scenerna med Damon och Elena. Tror att Damon och Elena kommer att hitta ett sätt att bli ihop igen. Älskade när Damon ringde Bonnie mobil bara för att höra hennes röst. Tycker lite synd om Jeremy. Allt med Sarah och The Salvatores gillar jag, men hon borde gör som Matt säger, för hennes get bästa. När Stefan sa till Caroline att han ville vara vänner igen och Caroline svarade att efter allt som de har varit med om så vill hon inte vara vänner. Då sjönk mitt hjärta, kan inte Stefan se att Caroline älskar honom. Överlag så var det ett riktigt bra avsnitt.

How to Get Away with Murder S01E07 He Deserved to Die:

Hela avsnittet fokuserade på Rebecca och hennes fall. Jag gillar Rebecca så det gjorde mig inget att hela avsnittet var om henne. Gillar inte Annalisa, tycker hon är irriterande och dum. Älskar att Wes och Rebecca blev ihop, har längtat efter det. Tyckte det var hemskt när domaren bestämde att de skulle gräva upp kroppen, jag tyckte så mycket synd om den familjen. Deras tvist med att Lila var gravid, kunde man se komma från flera mils avstånd. Gillade slutet när Nate sa till Rebecca att de både visste vem som verkligen dödade Lila. Bra avsnitt.

The Walking Dead S05E05 Self-Help:

Att följa Abrahams grupp är inte så roligt. Avsnittet gick långsamt. Alla flashbacks med Abraham var tråkiga utom den sista. Hatar att Eugene inte var någon som kan hjälpa de andra. Fattar att han vill överleva men nu finns det inget hopp i The Waling Dead längre. Är Eugene döende eller är han bara allvarligt slagen? Ett rätt så dåligt avsnitt.

Revenge S04E07 Ambush:

Älskade Nolan Ross i detta avsnittet. Tyckte det var roligt när han köpte The Yacht Club. Att det var Jack och Ben som hittade den döda manen var ju typiskt. Hatar Victoria när hon försöker att göra så att Emily ser dålig ut. Fattade direkt när David pratade med strippan att Victoria låg back om det. Att Daniel vet Emilys hemlighet har jag inte så mycket emot men det är oroväckande. Brydde mig inte om att Louise försökte döda Margaux. Jag hoppades nästan att hon skulle dö, men visste att hon inte skulle. När David dök upp hos Emily så tyckte jag så synd om henne. Älskade slutet när hon kom instormande och sa till Victoria att sticka där ifrån. Tycker det är skönt att David nu vet att Emily är Amanda. Det var ett bra avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar