söndag 23 november 2014

Veckans TV-Serier v.47 2

Markera spoiler texten för att se vad jag tyckte om veckans avsnitt.

Chicago PD S02E08 Assignment of the Year:

Tyckte det var ett roligt avsnitt. Gillade när Voight frågade vem som ville gå undercover i sexklubben och där skött upp tre händer snabbt. Jag hoppas att Lindsay inte tar FBI jobbet. Tyckte om att Olinsky spenderade hela avsnittet med att fejka papper åt Dawson och sedan när Dawson tackade honom så svarade han att han inte visste vad han pratade om. Tyckte scenen när Ruzek frågade Olinsky vad han gjorde och han sa att det finns sätt att ändra historia och Ruzek accepterade svaret utan att ställa följd frågor var bra. Ett bra avsnitt.


Red Band Society S01E08 Get Outta My Dreams, Get Into My Car:

Gillar att Charlie är vaken men tycker det är synd att han inte kan göra något. Gillar inte Hunter. Ett sisådär avsnitt.

Arrow S03E07 Draw Back Your Bow:

Gillar inte att Chase kysste Thea och jag hatar att Ray kysste Felicity och Oliver såg det. Tyckte det var skönt att Laurel inte var med. Gillade story och Cupid men inte vad hon gjorde mot Arrow. Det är roligt att Diggle han vill att Oliver och Felicity ska bli ihop. Man fick en liten hint om Atom, vilket var roligt. Arrow casting? För nu när de har Nick Tarabay så är det deras tredje skådespelare från TV-Serien Spartacus och sedan hjälper det inte att de har Austin Butler som är med i allt på senaste tiden. Men ett bra avsnitt.

How to Get Away with Murder S01E09 Kill Me, Kill Me, Kill Me:

Bästa avsnittet hitintills!!!! Älskade att han fick se allt som hände när Sam blev mördad och inte bara små snuttar som innan. Twisten på slutet var så oväntat och bra, att det är Annalisa som ligger bakom det hela med att göra sig av med Sams kropp. Kan inte fatta det riktigt. När de trodde att Michaela hade dödat Sam så visste man att hon inte hade gjort det för kroppen var på fel ställe. Nu vet man vem av de fem som faktiskt mördade Sam och det var Wes, inte lika förvånande som slut twisten för de var lite mer väntat. Superbra avsnitt.

The Vampire Diaries S06E08 Fade Into You:

Tack vare detta avsnittet så gillar jag Jo, Liv och Luke. Innan så accepterade jag dem men gillade dem inte. De måste sluta göra så mot Bonnie, mitt hjärta klarar inte att nästan brytas varje gång de nästan dödar Bonnie. Kom igen Caroline och Stefan! Det känns som det börjar närma sig. Elena och Liam gjorde slut, ingen överraskning där. Jo och Kai är syskon med Liv och Luke. Jag listade ut det bra en liten stund innan det avslöjades, var ingen överraskande twist. Gillar Liv och Tyler ihop. Frågan är bara hur lång tid tar det innan Kai lyckas rymma från sitt fängelse? Det var ett mycket bra avsnitt.

Covert Affairs S05E13 She Believes:

Belenko kom undan igen!!! Olga dog vilket jag tyckte var synd för jag gillade henne. Ett sisådär avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar